Xiaomi akıllı telefon sevkiyatı düşmesine rağmen yükselmeye devam ediyor!

Xiaomi’nin 2022 yılı sonuçlarına dair önemli raporlar paylaşıldı. Çinli teknoloji devi her alanda yenilikçi ürünleriyle pazar lideri olurken, akıllı telefon satışları düşmesine rağmen yükselmeyi sürdürüyor.

Xiaomi, sevkiyatı düşse de yükselmesini iyi biliyor

Xiaomi’nin 2022’deki yıllık finansal performansı şaşırtıcı şekilde yüksek çıktı. Net karı 8,5 milyar Yen’e ulaşan şirket 2022 yılında küresel krizlerin ortasında kalmasına rağmen, güçlü stratejik hamleleriyle verimliliğini sürekli iyileştirerek toplam 280 milyar Yen gelir elde etmeyi başardı.

Canalys’e göre Xiaomi, 2022’de sevk edilen 150,5 milyon adet telefon sevkiyatıyla küresel akıllı telefon pazarındaki 3. sırasını korumasını başardı. Xiaomi’nin 2022’deki akıllı telefon sevkiyatlarındaki pazar payı, 54 ülkede ilk 3 ve ilk 5 arasında yer alıyor.

Dünyadaki küresel akıllı telefon sevkiyatları küresel krizlerden en çok etkilenen sektör olmuştu. Ancak Xiaomi, iyi bir satış ve pazarlama yapısına sahip olduğu için bu risklerinden sıtyrılmayı başardı. (Ama hala Çin’de en çok satan telefon Apple iPhone) Totalde yıllık 167,2 milyar Yen gelir açıklayan şirket, uzun vadeli ve sürdürülebilir rekabet gücünü bir kez daha kanıtlamış oldu. Akıllı telefon satışları art arda dört yıl boyunca artarak 1111 Yen’e ulaştı.

Xiaomi, Leica ile iş birliği içinde çeşitli modellerin lansmanıyla hem satış hacmini hem de itibarını artırmış diyebiliriz. Çin’de rekorlar kıran Xiaomi 13 serisinin ilk çıkışı piyasada ilk sırada yer almayı başardı. Çin’de Xiaomi 13 serisi, ilk 7 hafta boyunca 4.000 Yen (11.000₺) – 6.000 Yen (16.000₺) fiyat segmentindeki Android rakipleri arasında 1. sırada kalmayı başardı.

Ayrıca Redmi alt markası da kitlesel pazardaki konumunu güçlendirmeye devam ediyor. Aralık 2022’de Redmi, kablosuz şarj teknolojisine sahip ilk modeli olan Redmi K60 serisini piyasaya sürmüştü. Tüm Redmi K60 serisi, Snapdragon amiral gemisi yonga setleri tarafından desteklenirken, lansmandan sonraki ilk 5 dakika içinde 300.000’den fazla satmayı başardı.

Ayrıca Xiaomi, MWC 2023 etkinliğinde 300 W kablolu hızlı şarj teknolojisi, katı hal pil teknolojisi ve Xiaomi Kablosuz AR Glass Discovery akıllı gözlük dahil olmak üzere birçok heyecan verici yeni teknolojiyi duyurmuştu. Belki de şirketi ayakta tutan şey yapmış olduğu bu yenilikler olabilir.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir