Törende konuşan Bakan Uraloğlu, Organize Sanayi Bölgesi, demir-çelik tesisleri ve bölgede hizmet veren 2 adet limanın otoyola bağlantısı, İskenderun kavşağı üzerinden 20 dakikada sağlanırken, kavşağımız ile sadece 2 dakikaya düştüğünü söyledi.
‘MUTLULUK VE GURUR YAŞIYORUZ’
Bakan Uraloğlu, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak, ülkemizin ulaşım altyapısını modernize etmek ve vatandaşlarımıza daha konforlu bir yaşam sunmak hedefiyle önemli adımlar attıklarını belirterek, “Medeniyetler kenti, liman kenti, ticaret kenti, İskenderun’da, İskenderun OSB Kavşağı ve bağlantı yolu açılış töreni vesilesiyle sizlerle bir aradayız. Hepimizi yasa boğan asrın felaketi üzerinden yaklaşık 10 ay geçti. Hükümet olarak depremin ilk gününden itibaren buradaydık ve her geçen gün daha da güçlenerek çalışmalarımızı titizlikle sürdürdük. Şu anda da Sayın Cumhurbaşkanımızın ve hükümetimizin önceliği 6 Şubat Depremlerinin etkilerini tamamen ortadan kaldırmak. Buraya gelmeden önce Hatay Havalimanımızdaki yenileme ve İskenderun Sahilindeki tahkimat çalışmalarımızı yerinde inceledik. İlimizin yönetici ve siyasetçilerimizle gerekli değerlendirmeyi yaptık. Şimdi de İskenderun OSB Kavşağı ve Bağlantı Yolu’nun açılışını gerçekleştirerek bu önemli güzergahta yüksek standartlı bir ulaşım tesis etmenin mutluluğu ve gururunu yaşıyoruz” dedi.
DİNAMİK ULAŞIM MODLARI KULLANIYORUZ
Bakan Uraloğlu, “Sayın Cumhurbaşkanımızın vizyonunda gerçekleştirdiğimiz projelerle, Türkiye Yüzyılı’nda şehirlerimizi birbirine daha da yaklaştırıyor, ulaşım altyapısını güçlendiriyoruz. Karayolları yük ve yolcu taşımacılığında sağladığı esneklikle ön plana çıkan dinamik ulaşım modlarımızdan biridir. 2002-2023 yılları arasında, tam 23 bin 182 kilometre yol yaparak bölünmüş yol ağımızı toplamda 29 bin 283 kilometreye ulaştırdık. Artan yolcu ve yük trafiğinin sağlıklı olarak sürdürülebilmesi de yol ağı ve standartlarının yükseltilmesiyle mümkündür. Ülkemizde trafik akışının yoğunlaştığı doğu batı ve kuzey güney koridorlarını belirleyerek bu akslarda yol standartlarını yükselttik ve yükseltmeye devam ediyoruz. 2028 yılında bölünmüş yol ağımızı 31 bin 250 km ‘ye, 2053 hedeflerimiz kapsamında da 38 bin 60 km ‘ye yükseltmeyi planlıyoruz. Otoyollarımız özelinde de 2028 yılına kadar 1009 km daha yeni otoyol yatırımı gerçekleştirmeyi planlıyoruz” diye konuştu.
HATAY’IN ULAŞIM AĞINI GÜÇLENDİRECEK HER PROJENİN ÖNEMİNİN FARKINDAYIZ
Türkiye Yüzyılı’na yakışan hedefleri doğrultusunda emin adımlarla yürüdükleri yolda, ülkenin 81 ilinde olduğu gibi Hatay’da da yatırımlarının devam ettiğini ifade eden Bakan Uraloğlu, “Hatay, Avrupa ve Anadolu’yu Ortadoğu’ya bağlayan yolların kavşak noktasında bulunuyor. Ülkemizin Doğu Akdeniz’den Dünya’ya açılan kapısı konumundaki İskenderun Limanı’na ev sahipliği yapıyor. Bu nedenle Hatay’ın ulaşım ağını güçlendirecek her projenin öneminin farkındayız ve tüm projelerimizi yakinen takip ediyoruz. 2002 yılından bu yana Hatay’ın ulaşım ve iletişim altyapısı için 26 milyar 200 milyon lira yatırım yaptık. 2002 yılında ilimizdeki 151 kilometrelik bölünmüş yol uzunluğunu 501 kilometreye, 172 kilometrelik bitümlü sıcak karışımlı yol uzunluğunu 424 kilometreye yükselttik” dedi.
14 ÖNEMLİ KARAYOLU PROJESİNE DEVAM EDİYOR
Bakan Uraloğlu, “Hayata geçirdiğimiz İskenderun Organize Sanayi Bölgesi Otoyol-Devlet Yolu Bağlantı Kavşağı projesi de en önemli karayolu projelerimizden biriydi. 3,9 km’sini bölünmüş yol, 6,1 km’sini ise tek yol olmak üzere toplam 10 km uzunluğunda, bitümlü sıcak karışım kaplama standardında tamamladık. Proje ile otoyoldan devlet yoluna kavşak düzenlemesi yaparak, özellikle ağır tonajlı ve sınai amaçlı trafiğin İskenderun Organize Sanayi Bölgesi’ne ve demir-çelik tesislerine ulaşım standardını artırdık. Şu anda 14 önemli karayolu projesine devam ediyoruz” diye konuştu.
LİMAN BAĞLANTILARI 20 DAKİKADAN 2 DAKİYA DÜŞTÜ
“Organize Sanayi Bölgesi, demir-çelik tesisleri ve bölgede hizmet veren 2 adet limanın otoyola bağlantısı, İskenderun kavşağı üzerinden 20 dakikada sağlanırken, kavşağımız ile sadece 2 dakikaya düştü” diyen Bakan Uraloğlu sözlerini şöyle sürdürdü: “Böylece, bölgede üretilen ürün ve hizmetlerin İskenderun Limanı’na ve pazarlara hızlı ve konforlu ulaşımını tesis ettik. Ayrıca bu bağlantımız sayesinde zamandan 263 milyon TL, akaryakıttan 228 milyon TL olmak üzere yıllık toplam 491 milyon TL tasarruf sağlayacağız. Çevreye zarar veren araçların karbon emisyonunu da 27 bin 930 ton azaltarak doğanın korunmasına katkı sağlayacak.”
TÜRKİYE’NİN GELECEĞİNİ İNŞA EDİYORUZ
Türkiye Yüzyılı’na yakışan eserlerle, Türkiye’nin geleceğini inşa ettiklerini kaydeden Bakan Uraloğlu, “Hizmet odaklı yaklaşımımızla, ülkemize dünya standartlarının üzerinde projeler kazandırıyoruz. 2002’den bu yana, azim ve gayretle çalışarak, Türkiye’mizi; ulaşımda, haberleşmede, bilişimde, dünyayla rekabet eden bir güç haline getirdik. Kimsenin şüphesi olmasın ki her zerresinde ecdadımızın izi olan bu kutlu şehrin tüm tarihi eser ve varlıklarını yeniden aslına uygun bir şeklide inşa ederek, Geçmişten geleceğe uzanan çok daha güçlü ve gelişmiş bir Hatay kuracağız. Aziz milletimiz bize her zaman güvendi ve milletimizin bize güveni, en büyük gücümüzdür. Biz de bu güvenden aldığımız güçle milletimize umut olmaya devam edeceğiz. OSB Kavşağı ve bağlantı yolu projemiz İskenderunumuza, Hayat’ımıza hayırlı olsun” diye konuştu.
BAKAN MÜJDEYİ VERDİ
Bakan Uraloğlu, konuşmasında “Demiryolu ve karayolunu kapsayan Dörtyol Hassa Tüneli ihalesini 2023 yılı bitmeden ihalesini yapacağız. Ayrıca depremde de çok yakından gördüğümüz Belen’de de sıkışan trafiği rahatlatacak, Hatay ve İskenderun’umuzu daha da geliştirecek, yaşanabilir hale getirecek İskenderun-Hatay yolu ihalesi de 2024 un ilk aylarında gerçekleştireceğiz. Hizmetlerimizle Hatay’ın tamamını 2024 Mart ayından sonra Büyükşehir’de dahil olmak üzere AK Parti Belediyeciliğiyle tanıştırmış olacağız ve hizmetlerimizi arttıracağız” ifadelerine yer verdi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, İskenderun ilçesinde sahilindeki tahkimat çalışmalarını da yerinde inceledi. Bakan Uraloğlu, burada yaptığı basın açıklamasında da, Hatay Havalimanı’nda çalışmaları hızlıca bitirip burayı Hataylıların hizmetine sunacaklarını belirterek, “Oradaki çalışmalar devam ederken de mevcut, halihazırda boş gelip dolu giden uçakların seferleri devam edecek. Aynı şekilde insani yardım ve malzemelerin gelmesi noktasında yine havaalanımız kullanılmaya devam edecek. Yeni pist bitinceye kadar bu durum devam etmiş olacak.” diye konuştu.
Ziyaretleri kapsamında depremden etkilenen kentteki çalışmalarla ilgili bilgi aldıklarını ifade eden Uraloğlu, insani ihtiyaçlar noktasında bir sıkıntının kalmadığını, ancak kalıcı konutlarla ilgili çalışmaların devam ettiğini söyledi.
İSKENDERUN’DA YAKLAŞIK 1550 METRELİK BİR SAHİL BANDINDA ÇALIŞMALARI BAŞLATTIK
Depremden sonra İskenderun’da sahil bandındaki durumla ilgili de çalışmalara başladıklarını aktaran Uraloğlu,”Halihazırda beraber bulunduğumuz alan yapay dolgu. Burası 40-50 santimetre komple depremden sonra oturdu ve bunun risk teşkil ettiğini, suların içeriye bastığını biz görmüştük. Burada ‘sorumluluk kimindir?’ yaklaşımıyla değil, vaziyet edilmesi gerekir, bu sorumluluğu biz alalım düşüncesiyle Bakanlığımızdan arkadaşlarımızı gönderdik. Yaklaşık 1550 metrelik bir sahil bandında çalışmaları başlattık. Yaklaşık 45 metre denizin içerisinde de görünmeyen 30-35 metrelik bir bölüm var, enerjiyi açıkta kırıp sahile etkisini ortadan kaldırmayla ilgili bir çalışma.” ifadesini kullandı.
Uraloğlu, balıkçı barınağıyla ilgili de çalışmalar yürüttüklerini dile getirdi. İskenderun’u çepeçevre 3 kilometrelik yaklaşık bir hatta tahkimatla emniyet altına almış olacaklarının altını çizen Uraloğlu, “Bundan sonra olası bir ani yağışlarda ve özellikle dalga hareketlerinde bunun önüne geçmeye çalışmış olacağız. Zaten yaptığımız proje bu dalga hareketlerinde, bitmemiş olsa dahi ne kadar işe yaradığını beraberce görmüş olduk.” diye konuştu.
HATAY HAVALİMANI’NIN AÇILIŞINI 2025 YILINA ÇEKMEYE ÇALIŞIYORUZ
Bir gazetecinin Hatay Havalimanı’ndaki çalışmaların ne zaman biteceği yönündeki sorusu üzerine Bakan Uraloğlu, “Biz Türk milleti olarak sonuç odaklıyız. Ne zaman başladığımız kıymetli olmakla beraber ne zaman bitireceğimiz de kıymetli. İş programına göre 2026 ama hedefimiz onu 2025’e çekmek.” yanıtını verdi.